Български (България)English (United Kingdom)
Електорални нагласи в първата половина на кампанията

Glasuvane-izbor Силите на БСП и ГЕРБ продължават да са изравнени, а формулата на влизащите в парламента партии от днешна гледна точка е 5+1. Сред твърдо решилите да гласуват за политическа сила или кандидат, 30,2% казват, че ще подкрепят БСП, за ГЕРБ биха гласували – 28,3%, за Обединените патриоти – 11,9%, за ДПС - 8,2%, за партията на Веселин Марешки ВОЛЯ – 7,4% и за коалицията „РБ - „Глас народен“ - 4,3%. Тези формации биха попаднали в следващото Народното събрание от днешна гледна точка, като при Реформаторите ще се наложи много усилена кампания, тъй като са с резултат около бариерата.

press08.03.2017

Данните са регистрирани по метода лице в лице сред 1003 души от 27 февруари до 5 март. Изследването е независимо от външно финансиране. Данните показват моментното състояние и декларативните нагласи. Затова и няма как да са прогноза за изборния резултат. Максималната грешка при 50%-овите дялове е ± 3%.

ГЕРБ разполага с малко по-широка ниша, но в момента тя не е напълно мобилизирана. Оставащите две седмици кампания ще бъдат решаващи за това кой ще победи в изборите.

Очакваната активност към днешна дата, според декларативните нагласи, е около 55% спрямо избирателните списъци.

Сред останалите формации личат коалициите АБВ и Движение 21 с 2,6%, „Да, България“ с 2,3%, Нова република с 1,6%. За други партии биха гласували 3,2%. Сред тях личи ДОСТ с под процент. Подкрепата за такъв тип формации в България обаче е трудно уловима със социологически методи.   

2,8% от твърдо решилите  да гласуват биха гласували с „Не подкрепям никого“. Тези гласове не са калкулирани в изборния резултат.  

 

Възложено, проведено и финансирано от:

„Галъп интернешънъл"

 

  Disclaimer: Gallup International Association or its members are not related to Gallup Inc., headquartered in Washington D.C which is no longer a member of Gallup International Association. Gallup International Association does not accept responsibility for opinion polling other than its own. We require that our surveys be credited fully as Gallup International (not Gallup or Gallup Poll).For further details see website: www.wingia.com.