В дните около Деня на храбростта и празник на българската армия предлагаме на вашето внимание тематични данни от международно сравнително изследване наУИН/„Галъп интернешнънъл” – водещата в световен мащаб организация за изследвания на общественото мнение и пазара, чиято дейност у нас е представена от нашата агенция.
Подреждане по страни, региони и религии можете да намерите в илюстрациите най-долу.
61% от анкетираните от 64 страни в целия свят са готови да се сражават за страната си, а 27% не биха го направили. Това сочи глобално проучване на УИН/“Галъп интернешънъл“, водеща световна асоциация в пазарните изследвания и проучванията на общественото мнение, представена у нас чрез „Галъп интернешънъл болкан“. Изследването се базира на ежегодна традиция, инициирана и проектирана под ръководството на д-р Джордж Галъп през 1977 г.
Правят впечатление значителните различия по региони. Готовността да се сражаваш за родината е най-висока в региона на Близкия изток и Северна Африка (83%), а най-ниска тя е в Западна Европа (25%).
От всички държави, в които е проведено изследването, японците проявяват най-слабо изразена готовност да се сражават за своята страна – само 11%. Сходни са и резултатите от Германия, Холандия и Белгия. За сравнение, във Великобритания този дял е 27%, а във Франция – 29%.
Различия в нагласите се наблюдават и при различните демографски групи. По-голямата част (52%) от анкетираните жени по целия свят, заявяват, че са готови да се сражават, а при мъжете този дял достига до 67%. Най-голяма готовност да хванат оръжие проявяват лица на възраст между 18 и 34 години – 66%. От различните вероизповедания обхванати в проучването,мюсюлманите изглеждат най-склонни да воюват за своята страна – 78%.
Българите се нареждат близо до западноевропейците. Една четвърт заявяват, че биха се сражавали за родината си, докато близо половината (47%) са на обратната позиция.
За повече подробности, бележки по методиката и информация и коментари за изследването, вижте международното прессъобщение на УИН/„Галъп интернешнънъл” или ни потърсете на office@gallup-international.bg Изследването е проведено в глобален мащаб в последните месеци на 2014 г.