Глобално изследване в 45 държави: Повечето страни подкрепят Клинтън. Тръмп я изпреварва в Русия.
Глобално проучване, проведено от мрежа от водещи изследователски агенции показва, че американските президентски избори събуждат висок интерес по света. Анкетата, проведена сред 45 страни, които обхващат почти 75% от населението на света показва, че Хилъри Клинтън е предпочитана пред Доналд Тръмп във всички страни с изключение на Русия .
В таблиците по-надолу са сметнати нетни стойности между различни положителни и отрицателни отговори във всяка страна. Страните са подредени по азбучен ред.
Проучването е проведено в периода август – септември сред общо 44 194 мъже и жени и неговите подробни констатации са на разположение на www.gallup–international.com, страницата на независимата изследователска мрежа, УИН/Асоциация „Галъп интернешънъл“ (не е свързана с GallupInc., със седалище във Вашингтон). Асоциацията УИН/“Галъп интернешънъл“ е водеща глобална асоциация за пазарни проучвания и изследвания на общественото мнение. Дейността на асоциацията в България е представена от нашата агенция.
Клинтън е изключително популярна в Западна Европа, Латинска Америка и Африка. Доналд Тръмп е популярен в Русия и Китай.
69% по света казват, че това кой ще бъде президент на САЩ ще има високо или много високо влияние върху техните страни.
78% в целия свят препоръчват на следващия американски президент да не се води само от местни американски интереси, но и от интересите на целия свят, или да се даде равен приоритет както на местни, така и на глобални проблеми.
Само 16% от световната общественост съветва следващия американски президент да поставя Америка на първо място, пренебрегвайки глобалните проблеми. Американската общественост, от друга страна, е много повече в полза на американски-ориентирана политика – тази гледна точка се споделя от 61% от американските граждани.
Заключенията от глобалната анкета бяха обсъдени миналата седмица в Ню Орлиънс, САЩ в годишния конгрес на ESOMAR, международна професионална асоциация на маркетинговите изследователи и изследователите на общественото мнение.
България се нарежда сред страните, в които подкрепата за Клинтън преобладава, но е сравнително ниска в сравнение с другите страни по света. У нас 51% казват, че биха гласували за Клинтън, 26% за Тръмп, а останалите се затрудняват да отговорят. Така се получава нетна стойност на подкрепа 25 (51% – 26%). България се нарежда на 38-мо място.
Прочуването у нас е проведено в началото на август. В таблиците по-надолу са сметнати именно подобни нетни стойности между различни положителни и отрицателни отговори. Страните са подредени по азбучен ред.
31% оценяват влиянието на изборите в САЩ у нас като много високо, 19% – като високо, 19% – като ниско, 11% – като никакво. Останалите се затрудняват да отговорят.
Най-чувствителен (49%) у нас е делът на онези, които казват, че бъдещият американски президент трябва да обръща внимание и на интересите на американския народ, и на тези на хората по света.
Сред младите българи има по-ниска ориентираност и по-високо объркване, а сред по-възрастните чувствително води Клинтън. Клинтън получава и подчертано женски вот. Няма съществени партийни различия. Хората с по-високо образование в по-голяма степен смятат, че изборите в САЩ имат значение за България.
Коментирайки резултатите от глобалната анкета, Вилма Скарпино, президент на Асоциацията УИН/ „Галъп интернешънъл“ заявява: „Като се има предвид, че светът е глобализиран и Америка го води в икономическите и военните въпроси, американските президентски избори будят много интересен и смислен глобален обществен политически дебат. Нашата анкета обаче разкрива големи различия в гледните точки на световната общественост – от една страна, и американската общественост – от друга“.
За повече информация:
office@gallup-international.bg
Методология:
44 194 души са интервюирани в целия свят. Във всяка страна е приложена представителна извадка от около 1000 мъже и жени, интрервюирани лице-в-лице (14 страни; n=14613), телефон (9 страни; n=7718), онлайн (20 страни; n=19422) или с комбиниран метод (2 страни; n=2441). Теренът на изследването е между август и септември 2016 г. Грешката е в рамките на +/- 3-5% при 95% доверителен интервал.
Настоящото изследване е част от ежегодния изследователски проект на УИН/“Галъп интернешънъл“, наречен „Край на годината“ – ежегодна традиция, инициирана и проектирана под председателството на д-р Джордж Галъп през 1977 г. Тази година то бе проведено от УИН/“Галъп интернешънъл“ в 68 страни по целия свят.
За УИН/„Галъп интернешънъл”
УИН/“Галъп интернешънъл“е водещаасоциация впазарните изследванияи проучванията на общественото мнениеисе състоиот 76-енай-големинезависими компаниизапазарни изследванияи за проучвания на общественото мнениев съответните странисобщи годишниприходиотнад 550 млн. евроипокриващи95%от световния пазар.
За вече повече от 60 години членовете наУИН/“Галъп интернешънъл“са доказали своите експертни умения за провеждане на международни изследвания при осигурено най-високо качество. Членовете на асоциацията са водещи национални институти с дълбоко познаване на местните изследователски методи и техники, статистически източници, бит и културни различия на всяка страна и са внимателно подбрани от Борда на асоциацията.
Натрупаният от асоциацията опит е значителен – с международно признати експерти в почти всички области и сектори. За всякадържаваима само една агенция членка. Членовете работятсъвместновсекидневно, за да споделят знания, нови изследователски техники и инструменти, за осигуряванетона най-подходящите решения за международни изследователски проекти, кактоизаобслужването насвоитеклиенти понай-добрия възможен начин.Членовете на асоциацията са наедна от водещите позиции по технически и методологически разработки, които са повлияли не само върху изследователския сектор, но и върху целия търговски свят.
Основни фигури на асоциацията:
Dr. Ijaz Gilani
gilani@gallup.com.pk„>gilani@gallup.com.pk
Кънчо Стойчев
k.stoychev@gallup-international.bg„>k.stoychev@gallup-international.bg
Johnny Heald
jheald@orb-international.com„>jheald@orb-international.com
Marita Carballo
maritacarballo@voicesconsultancy.com„>maritacarballo@voicesconsultancy.com