„Галъп интернешънъл“ показа коректно тенденциите, беше първа и дълго време единствена агенция, която показваше възможността Радев да спечили балотаж, направи и най-точен екзит пол. Това е равносметката от президентските избори и референдума, в които социологическите агенции в България показаха коректна работа като цяло.
„Галъп интернешънъл болкан“ беше първата агенция, която показа възможността Румен Радев да спечели балотажа. Това се вижда ясно от официалните съобщения на агенцията, още на 14-и и 28-и октомври, както и на 3-ти ноември. До последната седмица преди вота това беше единствената агенция, която показваше подобни резултати.
Резултатите, които „Галъп интернешънъл“ показа в седмицата преди втрия тур се оказаха и най-близките до полученияофициален резултат. В самия ден на втория тур пък агенцията отново показа изключително прецизна работа в екзит пол, без колебания – за разлика от останали. Всичко това е ясно видимо от многократно публикуваните в медиите резултати.
Както беше отбелязано и преди седмица, „Галъп интернешънъл болкан“ се отличи с най-точни предварителни резултати за първия тур и за референдума, както и екзит пол.
Агенцията улови структурата на вота преди другите, предвиди коректно масива гласове „не подкрепям никого“, както и традиционно сложните за предвиждане величини на гласовете на Трайков и Орешарски и т.н..
Всички социологически агенции като цяло показаха прецизност на фона на безпрецедентни задължителни избори, референдум с масово участие и огромен залог, опцията „Не подкрепям никого“, ползвана за пръв път и т.н. При тези сложни условия работата на българските изследователи на общественото мнение беше достатъчно добра.