Сега действащият модел на практически споделена отговорност между институциите очевидно се възприема като основен проблем в обществото ни, когато става дума за пътна безопасност – 82% го оценяват негативно, а само 10% позитивно. 8% не могат да преценят. Качеството на пътищата у нас също се оценява ниско.
Българите очевидно търсят нов модел. Хората възприемат подчертано негативно и цялостната законодателна рамка и имат много повече изисквания към формите на контрол по пътищата. Сред онези, които шофират, мненията са още по-ярко изразени.
Повод за сондажа е повишената напоследък чувствителност сред обществото по темата с пътната безопасност. Затова и „Галъп интернешънъл“ продължава да влага въпроси по тази тема в редовните си сондажи.
Само 10% от интервюираните са доволни от сегашния модел у нас, който се характеризира с на практика споделена отговорност между институциите. На противоположното мнение са мнозинството от 82%, а останалите не могат да преценят. Очевидно, хората закономерно търсят нов цялостен модел. Затова и мнозинство от 74% оценява ниско сега действащото законодателство по темата. 21% го оценяват положително, а останалите не могат да формират мнение.
Ясно личи генералното обществено раздразнение по тези въпроси. Това обяснява и недоволството от формите на контрол у нас. 73% ги оценяват като незадоволителни, а само 24% дават положителна оценка. Останалите не могат да преценят.
На този фон високо изглежда недоволството и към качеството на пътищата в България – цели 87% срещу 9% дали положителен отговор. 4% не могат да преценят. Наскоро в друго изследване на „Галъп интернешънъл“ се оказва, че българите поставят оценка „среден 3.15“ на пътищата у нас.
Това са изводите от ново независимо проучване на „Галъп интернешънъл“, проведено сред 932 души между 12 и 14 септември. Абсолютното максимално отклонение е ± 3% при 50% дялове. 1% от извадката е равен на около 55 хиляди души.