България не е достатъчно рекламирана като туристическа дестинация. Това смятат българите.
Изводът е от данни на „Галъп интернешънъл“ около началото на по-активния туристически сезон. Българите почти единодушно споделят необходимостта в държавния бюджет да се предвиждат средства за реклама на България като туристическа дестинация в чужбина. 10% не виждат такава необходимост, а останалите 2% са хора, които се колебаят. Данните показват почти автоматична подкрепа. По-активното рекламиране на страната ни очевидно се възприема като базисна необходимост.
На този фон мнозинство от 73% заявява, че държавата не прави достатъчно за реклама навън. А мнозинство от 68% смята, че и рекламата вътре в страната не е достатъчна. Очевидно е, че високите очаквания за популяризиране на българския туристически продукт срещат тук и устойчивия общ критицизъм на българите към работата на институциите у нас.
Все пак, прави впечатление, че 27% от населението поставя по-скоро висока оценка на рекламирането навътрешния туризъм – което не е дял за пренебрегване. Очевидно, по-близкият и непосредствен опит на българите с популяризирането на туризва на вътрешния пазар изиграва своята роля.
Оказва се, че идеята, обсъждана в Министерството на туризма, подкрепяна и от Националния борд по туризъм – всяка община да отделя средства за реклама в чужбина от туристическия данък – се ползва също с генерална подкрепа. Мнозинство от 78% от запитаните нямат против част от събираните от общините пари да отиват за реклама на туризма. Делът на подкрепа не е малък, като се има предивд, че идеята е дискусионна и предвижда на практика преразпределение на средствата на общините.
Изследването е част от традиционната изследователска програма заедно с Националния борд по туризъм. Проведено е чрез телефонно интервю сред 1000 души при специална панелна методика, която обезпечава представителност на данните за пълнолетното население на страната. Абсолютна максимална грешка е ± 3.1 при 50% дялове.