Нагласи за почивка в началото на зимния туристически сезон 2019-2020 г.

Над 2,4 милиона са онези, които обмислят туристическо пътуване или почивка у нас тази зима – за предстоящите празници или за зимния сезон въобще. Българските зимни курорти и културно-историческите дестинации са закономерно по-предпочитани от чуждестранните. Условията за туризъм в зимните курорти у нас като цяло се подобряват, според мнението на българите. СПА или културно-исторически туризъм пък е избиран по-често пред ски и зимни спортове. Планиращите пътуване тази зима са преценили, че ще са им нужни около 1000 лв. Който ще пътува у нас по Коледа и Нова година, е заделил за това средно 5 дни. Пътуването в чужбина за празниците се очаква да бъде средно 9 дни.

Това показва проучване на „Галъп интернешънъл“, проведено по телефона сред 1000 българи в навечерието на зимния туристически сезон. Ползвана е специална панелна методика, която обезпечава максимална представителност на данните. Изследването е част от редовната програма на „Галъп интернешънъл“ и Националния борд по туризъм, която периодично изследва нагласите у нас по темите, свързани с туризма. Данни от предишните вълни на изследвания по тази програма вижте по-долу. Конкретният проект цели да оцени потенциала на страната ни за зимен туризъм и предлагания туристически продукт в българските зимни курорти.

42% от българите твърдят, че планират поне едно туристическо пътуване или почивка за зима 2019-2020 г. в България, сочи проучването. Този дял съответства на над 2 400 000 българи. 18 на сто твърдят, че планират поне едно пътуване през зимните месеци в чужбина. Изглежда, че българските курорти са закономерно по-предпочитани за почивка, отколкото тези в чужбина. Това, разбира се, се дължи на комплексни фактори, сред които основно място заема ценовата достъпност.

Очаквано, българите в активна възраст, финансово по-обезпечените и най-младите заявяват в най-голяма степен, че ще посетят зимните ни курорти.

За 57% от анкетираните туризмът в българските зимни курорти се подобрява като цяло. За 26 на сто това не е така, а 17% не могат да дадат отговор.

Условията за зимен туризъм, които България предлага, са оценени високо от българите – близо три четвърти от всички запитани смятат, че условията за настаняване, инфраструктурата и специализираните съоръжения, които страната ни предлага, са определено добри (27%) или по-скоро добри (46%). 8% от българите са по-скоро недоволни от предлаганите услуги в зимните курорти в страната, а 6% не са никак доволни. Останалите се затрудняват да отговорят.

Когато става дума за пътуване по Коледа и Нова година, например, средната продължителност на планирания туризъм в България е 5 дни. Изглежда, че празничната почивка в чужбина за онези българи, които могат да си го позволят, ще продължи повече време – средно около 9 дни. Това вероятно се дължи и на организираните пакети.

Разбира се, както може, да се очаква, ските остават по-рядко срещаното желание – по-голямата част от онези, които се очаква да пътуват в България, предпочитат да прекарат ваканцията си тази зима по-скоро релаксирайки: в СПА курорт или да посетят културно-историческа забележителност в страната. Заявилите, че планират пътуване за културно-исторически, СПА, винен или друг вид туризъм са близо три пъти повече от тези, които планират да отидат на ски или друг вид зимен спорт. Това отново може да се свърже и с ценовата достъпност на любителското практикуване на зимен спорт.

Независимо къде и как ще почиват мнозинството от българите, които планират зимна ваканция, заявяват, че ще отделят около 1000 лева за нея. Разбира се, като цяло, планираното в началото на сезона пътуване е и част от желанията на българите. Дали и доколко те се изпълняват, ще бъде проверено в следващи изследвания.

Още по темата: ТУК, ТУК, ТУК и ТУК.


Проучването е проведено между 14 и 19 ноември сред 1000 души по метода на телефонното интервю. Абсолютна максимална грешка е ± 3.1 при 50% дялове. 1% от извадката се равнява условно на около 58 хиляди души – според актуалните статистически източници.

 

Disclaimer:

Gallup International Association or its members are not related to Gallup Inc., headquartered in Washington D.C which is no longer a member of Gallup International Association.

Gallup International Association does not accept responsibility for opinion polling other than its own. We require that our surveys be credited fully as Gallup International (not Gallup or Gallup Poll). For further details see website: http://www.gallup-international.com/.