Бързаме да споделим равносметка от работата си в тази предизборна кампания. Две седмици преди изборите агенцията беше първата, която обяви, че общо девет партии са в играта за влизане в Народното събрание (Към началото на октомври: общо девет формации са в играта), а във финалната моментна картина, представена по поръчка на Българското национално радио (Преди финалните дни на кампанията: Седем формации сигурни в НС, една на ръба, една – с шансове), показа ясно и формулата 7 плюс 1 плюс 1. Значимите дялове на МЕЧ и „Величие“ бяха фиксирани още в августовското изследване (Специално за БНТ: Моментна снимка на електоралните нагласи). Финалните данни на агенцията от петък преди изборите нямат значими разминавания със структурата на вота, а именно: ясно е посочено позиционирането на ПП-ДБ пред „Възраждане“, на БСП пред ИТН и на МЕЧ пред „Величие“ (при разполагане на двете партии около ръба), както и точна оценка, вместо надценяване, за „Синя България“. Следва да се отбележи също, че агенцията единствена прогнозира в своите анализи на базата на регистрираната в сондажите възходяща тенденция за ДПС-НН, че те ще получат по-висок резултат от АПС и вероятно ще се класират четвърти. Уловихме добре и очаквания масив „Не подкрепям никого“. Освен това, в изборния ден, централният екзит пол на агенцията улови точно деветте партии, от които две близо до ръба. Пълното паралелно броене фиксира „Величие“ на самия ръб – около който тя е и в момента. Всичките основни агенции в страната заслужават поздравления за работата си в тези избори. Такъв тип повтарящи се избори при ниски активности представляват изключително предизвикателство. Но ето че дори при по-високата активност правилно уловихме пропорциите. Благодарим за сътрудничеството на БНТ, БНР, „Нова броудкастинг груп“ и „Ивестор.БГ“!
Disclaimer:
Gallup International Association or its members are not related to Gallup Inc., headquartered in Washington D.C which is no longer a member of Gallup International Association.
Gallup International Association does not accept responsibility for opinion polling other than its own. We require that our surveys be credited fully as Gallup International (not Gallup or Gallup Poll). For further details see website: http://www.gallup-international.com/.